Вже сьогодні у Рівному покажуть "Концерт для двох клоунів"

22.04.2019, 16:33      Переглядів: 336

«У програмі: Вівальді, Штраус, Бах… Але музиканти – це клоуни. Les Rois Vagabonds («Мандрівні королі») – традиційні клоуни чи сьогочасні клоуни?

Перш за все, вони - «поети в дії», згідно вдалого вислову Генрі Міллера.

Вони окрилюють нас, щоб разом пройти певну частину нашого життєвого шляху. Адже клоуни не грають комедію. Так, вони з червоним носом або у білій масці та екстравагантному вбранні, але це скоріше, щоб привернути до себе увагу.

Пантоміма, акробатика, музика, кілька ненароком кинутих слів. Мандрівні королі говорять універсальною мовою. І незалежно від того, чи ти старий філософ чи мала дитина, ти дивуєшся, захоплюєшся, смієшся, почуваєшся зворушеним.

У 2013 р. на фестивалі Avignon Off ця вистава отримала Приз глядацьких симпатій.

У Рівному вистава відбудеться 22 квітня о 19:00 у Міському будинку культури.

Постановники та виконавці: Ігор Селлем та Жюлія Моа Капрез; технічне забезпечення: Саша Пенже, Флоріан Еврар; тривалість: 1год. 10 хв.
Рекомендований вік: з 8 років. Постановка Компанії Les Rois Vagabonds.
Підтримка з боку регіону Франш-Комте, департаменту Жюра, комуни Шо-де-Кротене.

Резиденція: Театр Montansier Версаль, G.A.E.C. Aux P’tits Bonheurs, La vache qui rue, la caille qui rit («Корова, що брикається, перепелиця, що сміється»).

«Мистецтво клоунади виходить далеко за межі того, що ми про нього думаємо. Воно не є ані трагічним, ані комічним. Воно є комічним дзеркалом трагедії та трагічним дзеркалом комедії.» Андре Сюарес

«Ми - музиканти, акробати, міми, а клоунами нас роблять глядачі.
Наше захоплення класичною музикою надало нам найпростіший привід для виходу на сцену: зіграти концерт. Простота цього кроку надає свободу уяві. Все стає можливим, інтелект поступається місцем почуттям.

Такі клоуни як ми зазвичай руйнують те, що в театрі називають четвертою стіною. Вже у самому сценарії нашої вистави глядачі виступають як партнери, як провідники, як рушійна сила наших дій. Часом кажуть, що клоун танцює разом з глядачами… Кожного вечора створюється нова історія кохання з глядачами як запрошення розпізнати своє відображення в іншому.»
Les Rois Vagabonds

Завдяки їх дуже широкому і різноманітному артистичному діапазону, що включає акробатику, музику, танець, театр жестів, в них виникло спільне бажання зайнятися мистецтвом клоунади. З 2008 р. дует творить свою історію шляхом пошуку універсальної мови, мови без слів. Артисти вписуються в традицію таких відомих клоунів, як Грок, Буффо та Слава, які вдосконалюють свої виступи протягом усього життя.

Вперше я відчув себе клоуном в середній школі під час гімнастичних вправ - це сталося мимоволі. Мої незграбні рухи на тлі бездоганних вправ двох дівчат, спричиняли нестримний сміх оточуючих. Я не дуже добре розумів, але відчував, що моя розгубленість та сміх створювали щось магічне, це було наче сила, яка призупиняла усталений хід подій, яка об’єднувала всіх і викликала позитивні емоції. Ця мить закарбувалася в моїй пам`яті. Я отримав ступінь магістра в галузі фундаментальної фізики, маю свідоцтво зі скелелазіння і протягом десяти років борознив Францію як трубач і акробат з Компанією Erectus.

Поступово ця довга подорож допровадила мене до мого першого досвіду – образа клоуна. Мій майбутній шлях став для мене очевидним. Я вивчав основи клоунського мистецтва під керівництвом Іво Ментенса та Каролін Обен, і в той самий час разом з Жюлією Моа Капрез ми створювали Компанію Les Rois Vagabonds.» Ігор Селлем

Мені було 4 роки, коли я почала грати на скрипці. Почувши Концерт ля мінор Вівальді, я більше нічого не прагнула, як тільки вивчити його. Довелося чекати, поки мені виповниться вісім років, щоб здійснити цю мрію. Тим часом скрипка стала моєю повсякденною справою, як чищення зубів! Міжнародна школа Судзукі (Suzuki), Консерваторія в м. Вінтертур, ансамблі та оркестри, концерти від Шотландії до Росії... скрипка набувала все більшого значення в моєму житті. Але в мене боліла спина! Моє тіло потребувало рухів! Тому я поклала свій інструмент у футляр і вирушила до Амстердамської академії танцю, потім були циркові школи Буенос-Айреса та Сан-Франциско.

Вуличні вистави, кабаре, циркові трупи, танець... скрипка потроху стала забуватися. Роками пізніше, після навчання у клоунів Джеффа Раза, Іво Ментенса та Каролін Обен, коли я будувала свій власний образ клоуна, Вівальді знову наздогнав мене. Я зрозуміла, що скрипка була невід’ємним елементом мого самовираження, найбільш глибоким і засадничим. Створюючи разом з Ігорем Селлемом Компанію Les Rois Vagabonds, я її віднайшла.» Жюлія Моа Капрез

«Вона грає на альті та виконує сальто. Він спотикається, обтяжений тубою.

ЇЇ волосся припудрене, вона виглядає, наче маленька маркіза з майсенської порцеляни. Він демонструє справжню «пику» клоуна, ніс картоплею, гіпертрофований макіяж.

Вона – Жюлія Моа Капрез. Він - Ігор Селлем.

На фестивалі в Авіньйон їх ексцентрична вистава, в якій музика Вівальді перемежається з комічними витівками та блазенством, справила сильне враження. Сміх перемішується з острахом. Граціозність - з гротеском.

Вже кілька років як мистецтво цирку, якому загрожувало забуття, яке було затиснуте у суворих правилах, виборює своє право на існування в сучасності. Воно стає актуальним. На арену вийшли великі трупи, які роздмухали пил, що накопичувався десятиліттями.

Наші обидва мандрівні королі належать до цього руху, вони з легким серцем руйнують усталені коди та всілякі бар’єри.

Це вражаюче і потрясаюче. Рекомендовано для обов’язкового перегляду з сім`єю або наодинці.
Шарлотта Нессі, директор Театру ім. Едвіж Феєр, м. Везуль

«Для цих клоунів немає нічого неможливого! Те, що вони роблять на сцені, схоже на диво. Вони переходять усі межі і роблять це з непідробною простотою. Ми наче поринаємо у дитинство… Симпатія та захоплення забезпечені.»

Рішар Мартен, автор текстів та постановник

«Коли клоуни дають нам крила

Червоні оксамитові подушки під оперною люстрою. Ми на виставі Компанії Les Rois Vagabonds. Кумедна парочка.

На афіші бачимо, як вони йдуть зі своїм скарбом, який складається тільки зі скрипки та старої туби. І в нас виникає бажання піти за ними.

Вона - Жюлія Моа Капрез, класична скрипалька та танцюристка. Жюлія колесила по світу у складі різних Компаній від Цюріха до Амстердама, від Лос-Анджелеса до Буенос-Айреса. Він - Ігор Селлем, вивчав фундаментальну фізику, займався скелелазінням та сходженням на вершини з найкращими альпіністами світу.

Трубач, він об’їздив та підкорив Бретань «під фанфари». Обидва знайшли себе у клоунаді.

Les Rois Vagabonds - традиційні клоуни чи сьогочасні клоуни? Перш за все, вони - «поети в дії», згідно вдалого вислову Генрі Міллера. Вони окрилюють нас, щоб разом пройти певну частину нашого життєвого шляху. Адже клоуни не грають комедію. Так, вони з червоним носом або у білій масці та екстравагантному вбранні, але це скоріше, щоб привернути до себе увагу.

Ці двоє виходять на сцену з музичними інструментами, їхніми партнерами по грі, виразниками їхніх емоцій. І дві скрині, що стають по черзі то подіумом, то кораблем далекого плавання, то в`язницею Сплячої красуні або лялечкою метелика.

Пантоміма, акробатика, музика, кілька ненароком кинутих слів. Мандрівні королі говорять універсальною мовою. І незалежно від того, чи ти старий філософ чи мала дитина, ти дивуєшся, захоплюєшся, смієшся, посміхаєшся, почуваєшся зворушеним.»
Самодостатні артисти, ці два мандрівники грають з легкістю, долаючи кордони між різними видами мистецтва. Вони клоуни, і їхня творчість підживлюється завдяки контактам з глядачами. Їхнє художнє кредо – задовольняти вподобання найрізноманітнішої глядацької аудиторії.

Армель Мартен, журналістка

«Концерт для двох клоунів» - преса про них пише...

«Музиканти, акробати, актори пантоміми, Жюлія Моа Капрез та Ігор Селлем формують надзвичайно поетичний та чутливий дует. Після такої вистави глядач має враження, що не тільки побував на Місяці, а зібрав зірки, щоб подарувати їх наче букет троянд» France 3

«В цій виставі Les Rois Vagabonds («Мандрівні королі») змінюють класичне уявлення про клоунаду та надають їй більшого об`єму. Завдяки чарівним поетичним ноткам та заразливій жвавості.» Т’єрі Вуазен, Télérama

«Цей концерт двох повністю протилежних клоунів зливається в одне ціле завдяки музичній та тілесній партитурі високої якості. Захвату не оминути!» Francetvinfo.fr

«Задоволення впереміж із здивуванням та захватом... Не слід впадати в оману, за цією уявною невимушеністю ховається строгість великих професіоналів. Справжній шедевр, яким слід безмірно насолоджуватися в наші часи обмежень.» Avignon off

«Надзвичайно оригінальна вистава, виняткова, сповнена поезії, чарівна і чудова.» Мішель Дрюке, Vivement Dimanche

«Високотехнічний, кумедний, креативний, без зайвих пауз, цей концерт-клоунада являє собою чарівне па-де-де, справжня насолода, після цього концерту виходиш щасливим та з усмішкою на вустах.» Vivantmag

«Постає питання: завдяки якому фантастичному диву доля їх об`єднала, якщо не завдяки ексцентричній безмірності, яку вони безмежно поділяють. Справжня насолода.» Ноемі Дюез, Ouest-France.


www.lesroisvagabonds.com
 

Читайте також:

  • Нові
  • Популярні